Dobrým řidičem se nikdo nestane přes noc. Minimálně ne přes jednu. A už vůbec se jím nestane zadarmo. A řeč tedy rozhodně není jen o penězích. Pojďme se na to podívat trochu blíž...

Rozhodnutí stát se řidičem s sebou nese několik neodvratných otázek, na které všichni hledáme odpovědi jako první:

  • Kolik to stojí?
  • Kde mě to naučí?
  • Jak dlouho to bude trvat?

Fajn, to bychom měli. Odpovědi na tyto tři jste už jistě našli na internetu. A určitě jste si také všimli jedné věci. Na stejnou otázku dostanete mraky odpovědí. Některé se liší opravdu dost. Když se na naše tři otázky podíváme znovu, mohli bychom to shrnout třeba takto:

Kolik to stojí? To je různé, řekněme od 6 000 Kč do 13 000 Kč za výcvik pro skupinu B?
Kde mě to naučí? Prakticky v každém větším i menším městě po celé ČR.
Jak dlouho to bude trvat? To je také různé – 1 měsíc? Dva? Půl roku? Rok? Nebo je snad šance, že to vůbec nedodělám?

Za předpokladu, že si můžu vybrat odpovědi, které se mi líbí nejvíc, a pokaždé přitom dostanu to, co jsem chtěl(a), není co řešit. Nebo chcete říct, že byste nebrali řidičák na osobní auto za šest tisíc, autoškolu nejlépe někde za rohem vlastního domu, školy nebo práce, za měsíc mít po zkouškách a vesele drandit na vlastní pěst? Ale jděte, já to beru všemi deseti!

Problém je, že už nám není deset (to bychom i na první skútřík měli ještě trochu času...), a pohádky sice můžeme milovat, ale těžko už na to, co se v nich děje, budeme věřit, viďte?

Pochopitelně tvrdit, že to nejlepší lze získat pouze v jedné škole, pokud možno té nejdražší a největší, je naprostá hloupost. Ale je pár věcí, které bychom při rozhodování, co je pro nás a náš budoucí výcvik řidiče nejdůležitější, určitě vědět měli.

Vždyť popravdě, o řidičák (až na vybodované výjimky) většinou žádáme jedenkrát za život, tj. to, co do svého výcviku vložíme na začátku, se nám pak v praxi mnohonásobně vrátí. To platí jak pro kvalitní, tak i pro mizerný výcvik, takže každému podle jeho gusta!

Tak co nám tedy ty mraky odpovědí vlastně říkají?

Cena

Každá autoškola potřebuje prostory, kde se budeme učit teorii, trenažér nebo výcvikovou plochu pro bezpečné začátky a seznamování se s řízením, auta (případně jiná vozidla) a učitele. To vše se dá koupit nebo pronajmout, další peníze stojí provoz. Pokud budeme učit málo žáků, bude provoz velmi drahý, cena příliš vysoká, dalším žákům se to líbit nebude. Pokud budeme učit takové množství žáků, aby se nám auta a učitelé nenudili, můžeme nabídnout skvělý servis i solidní ceny. Pokud budeme chtít přilákat davy, nabídneme tak nízkou cenu, při naprosto stejných podmínkách, jako mají jinde (individuální výcvik apod.), že jí většina lidí neodolá. A davy se nás doslova povalí. S velkými problémy v těsném závěsu. Takže pokud je extrémně levný výcvik dostupný všem za všech podmínek, tj. bez ohledu na to, jak rychle chceme výcvik udělat, kdy chceme jezdit, s čím a s kým apod., doporučuji zbystřit a hluboce se zamyslet...“

Umístění autoškoly

Znáte to rčení „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“? Tak už víte, proč mi nepřijde rozumné, aby si někdo, kdo tuší, že se v budoucnu nevyhne provozu ve větším městě, utíkal dělat autoškolu někam na předměstí nebo úplně mimo město? Úplně stejné je to ale s učiteli autoškol – pokud nás co nejrychleji i z autoškoly v centru Prahy pokaždé vyženou někam, kde budeme brázdit téměř prázdné ulice a za celý výcvik neokusíme nic jiného, asi nás zkušební komisař, který bude chtít vidět, jak si poradíme v hustém provozu, zatouží spatřit vícekrát. Teď mě napadá – víte, že poplatek obci za zkoušku není v ceně výcviku a za opakované zkoušky se platí znovu? I to auto, se kterým se zkouška jede, je v ceně předchozího výcviku jen při prvním pokusu (a to pozor, někde ani to není pravidlem!).

Délka trvání výcviku

Je jasné, že teď už víte, co bude následovat, ale shrňme si to: za nejkratší dobu nás naučí řídit tam, kde na nás budou mít čas. Prosím, nepleťme si pojmy – naučit řídit a poslat (na první, ale nikoli poslední, pokus) ke zkouškám na řidičák není totéž.

Co by nás tedy vlastně mělo zajímat, než si definitivně odpovíme na ty tři otázky z úvodu? Určitě bychom měli mít aspoň základní představu o tom, jak autoškola, které se hodláme upsat, vlastně funguje:

Jestli můžeme s výcvikem začít okamžitě poté, co se přihlásíme, nebo naopak zaplatíme peníze, a musíme nějakou dobu vyčkávat, až se uvolní auto a učitel, který na nás bude mít čas. Jestli se dá jezdit ráno – odpoledne – večer – o víkendu. Každý má jiné nároky na čas, pokud tedy víme, že nemůžeme jezdit úplně kdykoliv, skvělý nápad je zeptat se předem, jestli se nám autoškola, kterou jsme si vybrali, může s časem jízd přizpůsobit. To je zvlášť důležité pro ty, kteří chtějí mít výcvik za sebou co nejdříve. Pokud autoškole žáci zhusta propadávají u prvního termínu zkoušky, nebo dokonce po neúspěšném pokusu u zkoušky raději mizí do jiné autoškoly, aby doplnili mezery a pokusili se znovu, je jasné, že takové autoškole je pojem kvalita výcviku zřejmě poněkud cizí. Za výcvik jsme už ostatně zaplatili, za opakovanou zkoušku (autoškole i obecnímu úřadu) zaplatíme znovu.

Divíte se, jak je možné, že se přesto najdou lidé, kteří na lep planých slibů sednou? Na to je jednoduchá odpověď – informace, kvůli kterým si čtete například tento sáhodlouhý článek, případně některé jiné, pravděpodobně vůbec nehledali. Nakonec se bohužel budou divit pro změnu oni.

Rychlý kontakt

Autoškola Kříž - Praha - Autoškola u Anděla
(autoškola se nachází v blízkosti metra trasa B stanice Anděl)

JINDŘICHA PLACHTY 15
150 00 PRAHA 5
Tel. : 257 318 522
(kancelář autoškoly)
Mobilní telefon : 728 006 384
e-mail: info@autoskola-praha.cz

Nezávazná poptávka