Testy autoškola, online testy autoškola, eTesty, autoškola-testy, autoškola testy Ministerstvo dopravy, testy řidičák, atd....trápíte vyhledávač na internetu všemožnými dotazy, abyste se o obávaných zkouškách, které vás čekají předtím, než si vůbec budete moci sednout za volant a zkušebnímu komisaři předvést, jak brilantně zvládáte řídit auto nebo motorku v náročném provozu, dozvěděli co nejvíce? Tak už to nechte být. Tady se „pod jednou střechou“ dozvíte všechno, co potřebujete vědět předtím, než se do svého zkouškového testu pustíte naostro.


Test, který má celkem 25 otázek, absolvujete na počítači. To už dnes asi nikoho nepřekvapí. V průběhu testu budete vybírat obvykle ze dvou nebo tří možných odpovědí, ale navzdory všem fámám, které mezi lidmi kolují, správná je vždy jen jedna odpověď. Pokud se vám bude zdát, že jich je správně víc, rozhodně vyberte tu, která je správně úplně celá, je nejvýstižnější, případně nejúplnější (ano, je to ta známá situace, kdy víte, že v kufru je bota, klíč a otvírák na konzervy a jedna z odpovědí na otázku, co je v kufru, bude znít bota, ale druhá odpověď bude bota, klíč a otvírák na konzervy, rozhodně volte tu druhou).

Za jednotlivé otázky se vám budou přiřazovat body, pokud odpovíte správně – např. 4 body za křižovatku, 1 bod za značku, 2 body za správnou odpověď na otázku z pravidel provozu, 1 bod za odpověď na technické podmínky provozu vozidla apod. Abyste prošli, nasbírat musíte nejméně 43 bodů. Na celý test máte luxusně dlouhou dobu – 30 minut. Do ukončení testu se můžete ke svým jednotlivým odpovědím vracet. Což vřele nedoporučujeme, často si tak původně správnou odpověď opravíte na chybnou.

A teď pozor, to nejdůležitější pro ty, co se stresují už teď při představě, co všechno se v tom e-testu vlastně může objevit. Překvapivě nic víc než na svém webu zveřejňuje Ministerstvo dopravy. Opravdu, na každou otázku, která se před vámi v den zkoušky objeví, se můžete podívat předem, a to níže:

Tady ale pozor, malá zrada je v tom, že pokud si na liště vlevo dole vyberete jen cvičnou zkoušku podle skupiny, na kterou chcete v autoškole získat řidičák, počítač vám namíchá pěkný cvičný test, který můžete úspěšně „odklikat“ kolikrát chcete, ale jistotu, že jste viděli všechny otázky, tedy rozhodně nemáte žádnou.

Takže to zkuste jinak. Lépe. Vlevo nahoře na stejné liště si pod položkou „Procvičit ŘO“ najeďte na jednotlivé okruhy, můžete začít hned tím prvním (Zákon č. 361/2000 Sb. – Pojmy, povinnosti) a skončit zdravotnickou přípravou. Každý okruh má různý počet otázek, po vybrání odpovědi hned zjistíte, jestli jste odpověděli správně (odpověď se zazelení) nebo špatně (vaše bude červená, ta správná se zazelení). Jen u okruhu „Zásady bezpečné jízdy“ si vyberte pouze svou skupinu, ostatní okruhy si postupně projděte celé. Ministerstvo dopravy testové otázky průběžně lehce pozměňuje, takže nespoléhejte na to, že měsíc nebo dva poté, co si je projdete, budou naprosto totožné.

Hodně štěstí u zkoušky vám přát nebudeme, pokud jste si všechny otázky prošli, štěstí při vyplňování testu potřebovat nebudete :-)

Malý, ale důležitý detail na závěr – test má prověřit vaše znalosti, tj. vaše znalosti by měly sahat dál než jen umět vybrat správnou odpověď na všechny testové otázky. Stejně jako jízdy v autoškole by vás měly připravit na samostatné řízení kdekoliv, nikoliv nacvičit jízdu po trasách, kam vás s největší pravděpodobností zavede komisař při zkouškách. Pokud bravurně řešíte křižovatky na monitoru a v provozu tápete, stejně jako pokud víte, jak se značka jmenuje, ale nejste schopni se zařídit podle toho, kde ji v provozu potkáte, nebo značky dokonce přehlížíte (jasně, že jak ty na tyčkách a sloupech, tak i ty namalované na silnici), je to špatně. Ať už je na vině autoškola (ano, i takové se najdou) nebo váš vlastní přístup, za všechny, které na silnicích kdy potkáte, se přimlouváme – doplňte si ty mezery dřív, než za volant sednete úplně sami!